Metodologia privind evaluarea în învățământul primar a fost modificată
11:54 | 19.01.2024 Categorie: Societate
Chişinău, 19 ian. /MOLDPRES/. Metodologia privind evaluarea criterială prin descriptori în învățământul primar a fost revizuită. Astfel, au fost excluse unele evaluări la două discipline, portofoliile performanțelor școlare ale elevilor nu mai sunt obligatorii, iar tabelul performanțelor școlare a fost simplificat, transmite MOLDPRES.
Potrivit Ministerului Educației și Cercetării (MEC), au fost excluse evaluările sumative și evaluările formative în etape la disciplinele „Educația moral-spirituală” și „Dezvoltarea personală” pentru elevii claselor I-IV. Aprecierea rezultatelor elevilor la aceste discipline se va face prin cuvinte încurajatoare, fără înregistrare în catalogul școlar.
Totodată, portofoliile performanțelor școlare ale elevilor nu mai sunt obligatorii, întocmirea lor rămânând la discreția cadrului didactic.
O altă modificare este că tabelul performanțelor școlare a fost simplificat, reducându-se de la patru la o pagină. Formatul, completarea, păstrarea și transmiterea acestuia către părinți sau tutori va fi decisă de fiecare instituție de învățământ în parte.
MEC a precizat că în procesul de revizuire a Metodologiei evaluării criteriale prin descriptori în învățământul primar, clasele I-IV, au fost consultate opiniile a peste trei mii de cadre didactice din întreaga țară, prin aplicarea unui chestionar online cu referire la debirocratizarea activității cadrului didactic din învățământul primar.
Modificarea Metodologiei face parte din primul pachet de măsuri de debirocratizare în sistemul educațional, lansat de MEC.