Proiectarea lucrărilor pe segmentul de cale ferată Bender - Basarabeasca a fost finalizată. Andrei Spînu a inspectat șantierul
17:46 | 13.06.2024 Categorie: Economie
Chişinău, 13 iun. /MOLDPRES/. Proiectarea lucrărilor capitale pe segmentul de cale ferată Bender - Basarabeasca a fost finalizată, iar proiectul pentru segmentul Basarabeasca - Giurgiulești va fi încheiat în curând. Informațiile au fost prezentate de ministrul Infrastructurii și Dezvoltării regionale, Andrei Spînu, care a parcurs astăzi 230 de km de cale ferată pentru a vedea progresul lucrărilor de reparație pe tronsonul Tighina - Căușeni - Basarabeasca - Etulia - Giurgiulești, transmite MOLDPRES.
Potrivit ministrului, până în prezent, au fost înlocuite schimbătoarele de cale la stațiile Căinari, Zloți, Cimișlia, Basarabeasca, Abaclia, Ceadîr-Lunga, Taraclia și urmează înlocuirea lor și la stațiile Greceni, Vulcănești și Etulia. De asemenea, au fost înlocuite 19.600 de traverse.
„M-am oprit la stația Etulia. Am vorbit cu muncitorii și am vizitat centrul de comandă al stației. Totul este învechit, iar sistemele de dirijare a traficului sunt din anii ‘70. Urmează să modernizăm și aceste sisteme vechi. Le-am mulțumit lucrătorilor de la Calea Ferată din Moldova pentru dedicația lor și munca zilnică pe care o fac. Împreună cu partenerii europeni, vom aduce calea ferată din țara noastră la standardele europene. Împreună, construim Moldova Europeană”, a punctat Andrei Spînu.
Tronsonul de cale ferată Tighina-Căușeni-Basarabeasca-Etulia-Giurgiulești este unul dintre cele mai aglomerate sectoare de cale ferată din țara noastră, acesta asigurând tranzitul de mărfuri din state precum România, Ucraina. Reabilitarea tronsonului urmează a fi efectuată pe o distanță de aproximativ 233 de km, cu suportul partenerilor externi, iar finalizarea lucrărilor este preconizată pentru anul 2025.